در این بخش قصد دارم نکات بسیار مهمی را به شما آموزش بدهم که برای کسب درآمد از اینستاگرام باید رعایت کنید. البته این نکات مخصوص افرادی است که بیشتر قصد دارند از طریق پیج اینستاگرام شان کسب درآمد کنند. البته شما هم اگر قصد دارید از طریق راه‌اندازی خدمات اینستاگرام در شبکه شما اینستاگرام فالوور، لایک و ویو بفروشید این نکات باعث افزایش درآمدتان میشود. پس همراه من باشید تا شما را با نکات مهم کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کنم.

 

۱- از امکانات جدید اینستاگرام غافل نشوید

یکی از از دلایلی که باعث شده اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران شناخته می‌شود امکانات جدیدش است. همین امکاناتی که به خوبی ارائه می‌دهد باعث شده است نسبت به رقیبان خود جلو بزند. شما با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام مثل استوری اینستاگرام و لایو اینستاگرام می توانید فالوور هایتان را به صورت کاملاً طبیعی افزایش بدهید و کسب و کارتان را رونق دهید، که همین کار باعث افزایش درآمد زایی شما خواهد شد. در ادامه بیشتر شما را با استوری و لایو اینستاگرام آشنا خواهم کرد.

 

استوری اینستاگرام:

از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می شود. شما با استفاده از استوری اینستاگرام می‌توانید پیج دیگران را تبلیغ کنید. البته استوری اینستاگرام ویژگی بسیار خوب دیگری هم دارد که می توانید پروفایل دیگران را هم تگ کنید. خیلی از افراد از این ویژگی و مزیت برای هدایت مستقیم کاربران پروفایل و پیج مورد نظر استفاده می کنند. شما تا ۲۴ ساعت می توانید یک پست را داخل استوری بگذارید و بعد از ۲۴ ساعت استوری که قرار داده اید به صورت کاملا اتوماتیک حذف خواهد شد. البته استوری اینستاگرام امکانات متنوعی را به شما میدهد که می توانید از آنها برای جذاب کردن استوری تان استفاده کنید.

کسب درآمد از طریق اینستاگرام

البته نرم افزار های زیادی برای زیبا کردن استوری وجود دارد مثل Drool و inshot که می توانید از این نرم افزارها هم استفاده کنید.

 

لایو اینستاگرام:

یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مهم اینستاگرام لایو اینستاگرام است. بسیاری از افراد از لایو اینستاگرام برای معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. لایو اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که به صورت زنده با مخاطبان و کاربران تان در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید.

البته یکی از بهترین روش ها برای اعتماد سازی و برند سازی از طریق اینستاگرام استفاده از لایو اینستاگرام است. شما با استفاده از لایو اینستاگرام می توانید به صورت نامحدود با مخاطبان و کاربران ارتباط زنده داشته باشید. اگر لایو اینستاگرام تا جذاب باشد مطمئن باشید مخاطبان و کاربران زیادی جزئی از دنبال کنندگان شما می شوند.

 

از لایو اینستاگرام باید با توجه به نوع کسب و کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در هر زمینه ای فعالیت می کنید می توانید هر چند وقت یکبار نکات مهم در حوزه کاری تان را به صورت لایو داخل اینستاگرام برگزار کنید و کلاس های پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

با استفاده از لایو اینستاگرام می توانید کارهای جالبی را انجام بدهید. به عنوان مثال می‌توانید در مورد کسب و کارتان به صورت مستقیم با مخاطبان تان صحبت کنید. کتاب و مقالاتی را معرفی کنید و…

اگر بتوانید لایو خود را جذاب کنید مطمئن باشید دنبال‌کنندگان و فالوور های شما افزایش پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از امکانات بسیار خوب اینستاگرام این است که می توانید آن را ذخیره کنید و در استوری تا به صورت ضبط شده قرار بدهید تا کسانی که در لایو اینستاگرام شما شرکت نکرده اند بتوانند لایو شما را ببیند.

۲- برای پست های اینستاگرام تان وقت بگذارید

اگر میخواهید پستی را داخل اینستاگرام منتشر کنید برایش زمان بگذارید و سعی کنید بهترین پست را با بهترین تصاویر داخل پیج تان قرار بدهید. استفاده از پست های جذاب و خوب در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث اعتماد سازی و جلب توجه می شود. این کار بسیار مهمی است که باید انجام بدهید.

حتی با استفاده از پست های اینستاگرام تان می توانید مخاطبان و کاربران تان را به مشتری دائم به همیشگی تبدیل کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید عکس و تصویری را از جایی کپی کنید. برای جذاب کردن پست اینستاگرام تان حتماً از فونت مناسب استفاده کنید. سعی کنید تصاویر مرتبط با کسب و کارتان باشد. در تصاویر حتماً از لوگو و نام برند کسب و کارتان استفاده کنید.

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای اعتمادسازی بین مخاطبین و فالوور های تان این است که حتماً از کپشن های طولانی و جذاب در پستان استفاده کنید. شاید تصور کنید کپشن های طولانی خوانده نشود. شاید درست باشد! ولی این کار باعث می شود یک حس اعتماد بین مخاطبان و فالوور های تان نسبت به شما ایجاد شود و فکر کنند که چقدر برایشان مهم بود که این قدر وقت گذاشتید.

 

۳- از پست های متنوع استفاده کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که در همان ابتدا امکان اشتراک گذاری تصاویر و عکس ها وجود داشته است. ولی الان با توجه به امکانات زیادی که اینستاگرام قرار داده است میتوانید ویدیو هم برای کاربرانتان قرار بدهید.

سعی کنید به هیچ عنوان از یک فرمت خاص در پست هایتان استفاده نکنید به عنوان مثال به هیچ عنوان فقط از تصاویر استفاده نکنید. داخل پست هایتان از ویدیو و فیلم هم استفاده کنید.

حتماً هر چند وقت یکبار داخل پیج اینستاگرام تان استوری بگذاریم. گاهی وقتا داخل پست های تان ویدیو و فیلم قرار بدهید و…

برای جذاب کردن ویدیو هایی که می خواهید در پیج اینستاگرام تان بگذارید نرم افزارها و اپلیکیشن های متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از اپلیکیشن photo voice برای اضافه کردن صوت به تصویر و از viva video فیلم ها و ویدیو های تان را جذاب کنید و به تصاویر و عکس هایتان اسلایدشو بدهید.

 

۴- از هشتگ ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها به صورت درست بسیار مهم است. هشتگ ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو هستند. سعی کنید اصلی‌ترین و پرطرفدارترین هشتگ های مربوط به حوزه کاری تان را پیدا کنید. برای این کار بهتر است پیج رقیبانتان سر بزنید و هشتگ های پرطرفدار آنها را شناسایی کنید.

با استفاده از هشتگ های مناسب برای پست های تان می توانید کاری کنید که پست هایتان در معرض دید علاقه مندان به حوزه کسب و کارتان قرار بگیرد. و از این طریق بازدید پست های تان در اینستاگرام افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده درست از تگ ها به صورت اصولی بسیار مهم است و اگر هشتگ های تان را به درستی انتخاب کنید می توانید کاری کنید که افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا بشود.

 

۵- با فالوور های تان در تعامل باشید

یکی از مهمترین کارها برای اینکه فالوور های تان را به علاقه مندان و حتی مشتریان دائم تبدیل کنید این است که با آن‌ها ارتباط بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر فردی در پست های اینستاگرام تان از شما سوالی پرسید حتماً جواب شان را به صورت کامل بدهید. به هیچ عنوان کامنت ها را بی پاسخ نگذارید. سعی کنید هر کامنتی برای شما ارسال شد حتی هر چقدر هم ساده بود جوابشان را به صورت کامل بدهید. این کار هم در اعتماد سازی بسیار موثر است و هم باعث ایجاد یک رابطه صمیمی بین شما و فالوور های تان می شود.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که می توانید از آن ها سوال بپرسید. به عنوان مثال می‌توانید از یک موضوع خاصی عکس بگذارید و نظر فالوور هایتان را نسبت به این عکس بخواهید. این کار باعث مشارکت بیشتر با فالوور هایتان می شود. این کار باعث می شود مخاطبانتان زیر پست هایتان کامنت بگذارند و همین باعث می شود تا افراد بیشتری ترغیب به گذاشتن کامل در پستتان بشود.

حتماً به افرادی که در دایرکت از شما سوال می پرسند جواب بدهید. تا جای ممکن سعی کنید از طریق دایرکت با مخاطبان و مشتریان تان ارتباط برقرار کنید.


۹۹/۰۲/۱۵
بخش نظرات این مطلب
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی